Agapi 950
Jacht motorowy Agapi 950
Przeprowadziliśmy prace związane z montażem kompletnej instalacji elektrycznej i elektroniki.
Jacht żaglowy "Himera"
Zakończono modernizację i renowację jachtu żaglowego "Himera".
Jacht oryginalnie był szalupą ratunkową o maksymalnej ilości osób - 55. Pochodził prawdopodobnie z m/s Dzierżyński - drobnicowca zbudowanego w stoczni Burmeister & Wain w Kopenhadze w 1943, który miał nazywać się "Adelaide Star" ale przejęli go Niemcy nadając nazwę "Seeburg". Zatonął koło Jastarni 2 grudnia 1944. Wydobyty 6 czerwca 1954 roku po dwóch latach prac i kilku nieudanych próbach przez Polskie Ratownictwo Okrętowe tymczasowo nazywał się "Jastarnia", odbudowany w Stoczni im. Komuny Paryskiej pływał od 1957 jako "Dzierżyński", ówcześnie największy polski statek handlowy. Ciekawostką jest, że flota handlowa PRL była jedną z największych na świecie. O jego wydobyciu opowiadał film Wraki z 1956 roku nakręcony na podstawie powieści o tym samym tytule. 19 września 1963 uległ on wypadkowi po uderzeniu w śluzę na Skaldzie i aby uniknąć zatonięcia został osadzony na mieliźnie na rzece Schelde, ale po kilku dniach statek przełamał się. Ostatecznie został uznany za stracony i złomowany w 1963 roku.
Ex. Adelaide Star jako "Dzierżyński" - Zdjęcie ze zbiorów Petera Stacey-a
Szalupę poddano gruntownej przebudowie w 1978r. Stała się jachtem żaglowym. Otrzymała ona:
silnik ALISA CRAIG RICCARDO o mocy 20km, kokpit samoodpływowy, trzy grodzie w tym jedną całkowicie wodoszczelną, kambuz, 6 koi, kingston, pompę zęzową, 2 zbiorniki na wodę słodką po 100l każdy,światła pozycyjne, instalację elektryczną oświetlającą wnętrze
Firma Nortes dokonała renowacji poszycia kadłuba i pokładu oraz odtworzyła na nowo całe wnętrze. Nasza firma natomiast zajęła się modernizacją całej instalacji elektrycznej i hydraulicznej.
Parker G10 (Ostróda)
Informujemy o zakończeniu prac nad houseboatem Parker G10 w stoczni Model-Art w Ostródzie.
Naszym wkładem w tą łódź motorową było zaprojektowanie od podstaw wg. wymagań producenta całej instalacji elektrycznej i elektronicznej. Projekt wykonaliśmy w bardzo krótkim terminie. Łódź została wyposażona w komplet urządzeń nawigacyjnych oraz rozbudowaną strukturę zabezpieczeń układów elektrycznych, aby użytkownik mógł komfortowo czuć się na łodzi. Poniżej prezentujemy kilka zdjęć.
Katamaran Żeglugi Mazurskiej (Giżycko)
Prezentujemy nowo budowaną jednostkę należącą do Floty Żeglugi Mazurskiej (Giżycko)
Prace instalacyjne zostały zakończone, a na wyposażeniu jednostki znajdziemy podstawowe instrumenty nawigacyjne m.in. ploter
map z modułem echosondy oraz radio VHF. Instalacja elektryczna została wykonana w oparciu o proste rozwiązania, co gwarantuje
bezawaryjną pracę i funkcjonalność obsługi. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze wodowanie.
Szczegółowa lista wyposażenia:
- ploter map Raymarine z Wi-Fi i modułem echosondy
- bateria silnika rozruchowego (prawa burta) + ładowarka
- bateria silnika rozruchowego (lewa burta) + ładowarka
- bank baterii serwisowych (bytowych) + ładowarka
- oświetlenie nawigacyjne + panel kontrolny
- oświetlenie wewnętrzne sufitowe w technologii LED
- monitor stanu naładowania baterii
- sygnał dźwiękowy (Trąbka AFI z kompresorem)
- system przeciw pożarowy (centrala alarmowa + zestaw detektorów dymu)
- radio VHF + antena
- system audio stereo + kpl. głośników 6"
- system zasilania brzegowego
- inwerter 350W
- toaleta alektryczna
Więcej informacji
Vismara V50
Jacht Żaglowy Vismara V50
Przeprowadziliśmy prace związane z montażem kompletnej instalacji elektrycznej i elektroniki morskiej.
Warto wspomnieć, że instalacja elektryczna tej jednostki została wykonana w oparciu o system MasterBus marki Mastervolt.
Scubaspa Ying & Yang (Malediwy)
Scuba Spa Ying /Yang - Dwie Bliźniacze jednostki , dla gości
oaza spokoju i wypoczynku….dla nas duże wyzwanie, które przyniosło mnóstwo nowego doświadczenia. Prace, jakie wykonaliśmy na obu jednostkach
nie zaliczają się tylko do prac związanych z elektryką morską. Przebudowie uległy także systemy hydrauliczne. Woda morska w układach klimatyzacji
została zastąpiona glikolem co wiązało się z przeprowadzeniem wielu modernizacji. Zasolone środowisko prędzej czy później powoduje korozję,
a w efekcie całkowitą degradację wszelkich elementów wykonanych ze stopu metali. Ochrona katodowa jaką zastosowaliśmy, w wielu stoczniach
jest pojęciem obcym, natomiast jest to jedyna skuteczna ochrona przed korozją elektrochemiczną . Aby zwiększyć stopień bezpieczeństwa zainstalowaliśmy
monitoring wybranych stref, a dodatkowe kamery zainstalowane w skrajnych punktach, poza burtami, przedstawiają rzetelny obraz sytuacji dookoła statku.
Rozbudowany system SeaFire to kluczowe zabezpieczeniem przed pożarem. Dziesiątki czujników rozmieszczonych na statku precyzyjnie przechwytują stężenie
niepożądanych oparów, a jednostka centralna błyskawicznie zawiadamia załogę o zagrożeniu podając dokładną lokalizację źródła. Zapotrzebowanie na energię
elektryczną nie zawsze jest proporcjonalne do mocy pracujących agregatów prądotwórczych. Generatory wysokiej mocy wykazują ogromne zapotrzebowanie na
olej napędowy niezależnie od obciążenia. W związku z tym zastosowaliśmy dodatkowy, mniejszy, o zwiększonej kulturze pracy przy jednoczesnym
zminimalizowaniu kosztów eksploatacji . Wadliwie działający system zasilania awaryjnego UPS został ponownie skonfigurowany aby pracował zgodnie z jego
przeznaczeniem. Wielokanałowy system audio, kino plenerowe w oparciu o wysuwany ekran i szerokokątny projektor, HotSpot WLAN, dodatkowe oświetlenie
w technologii LED i wiele innych to tylko nieliczne zmiany, których dokonaliśmy podczas wielu miesięcy pracy, jakie złożyły się na efekt końcowy.