Zakończenie prac na jachcie żaglowym MOKA III
Zakończenie prac na jachcie żaglowym
MOKA IIIJacht MOKA III to prawdziwe szybki krążownik „Vismara”; „Bentley” morza, który z pewnością zapewni swoim doświadczonym właścicielom wspaniałe wyniki w imprezach sportowych i komfortowych długich rejsach po Morzu Śródziemnym.
Dzięki międzynarodowej współpracy z
Vismara Marine Concepts i
Rega Yacht wykonaliśmy kompleksową instalację wraz z pełną dokumentacją.
Instalacja została zaprojektowana tak, aby sprostać najbardziej wymagającym oceanicznym warunkom. Nasze rozwiązania gwarantują wielopoziomowe zabezpieczenia.
Wprowadziliśmy możliwość zdalnego nadzoru i aktualizacji oprogramowania. Dzięki niemu zapewniamy wsparcie techniczne w każdym zakątku globu.
Starannie zaadaptowana przestrzeń pod instalacje umożliwia bezpieczny i intuicyjny dostęp serwisowy do każdego urządzenia.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze systemy na jachcie, są one oparte na urządzeniach od najlepszych światowych liderów rozwiązań technicznych w segmencie marine:
- 2 Banki ultranowoczesnych akumulatorów Lithium-Ion LFP
MG Energy Systems, skomunikowaliśmy (na bazie interfejsu CAN-Bus) z zaawansowanym układem sterowania i zabezpieczeń BMS - zarządzanie stanem akumulatorów. BMS steruje procesem ładowania i rozładowywania, natychmiastowo reaguje na przekroczenie określonych (krytycznych) wartości, zapewniając optymalną wydajność zasilania.
Jacht wyposażyliśmy w system zasilania oparty na dwóch oddzielnych bankach akumulatorów sterowanych z dwóch niezależnych układów sterowania i zabezpieczeń BMS. Zagwarantowaliśmy w ten sposób podwójny poziom bezpieczeństwa: W razie uszkodzenia jednego banku akumulatorów, drugi działa nieprzerwanie i tym samych wszystkie urządzenia niezbędne do kontynuowania żeglugi dalej pracują.
Akumulatory umieściliśmy w specjalnych skrzyniach, wyposażonych w czujniki dymu i temperatury, wentylację oraz przeciwpożarowe żaluzje.
- Ładowanie baterii Lithium-Ion LFP oparliśmy na dwóch równolegle połączonych urządzeniach typu Quattro
Victron Energy.
Urządzenia odpowiadają również za transfer sieci 230V z brzegu i generatora oraz zapewniają stabilne zasilanie wszystkich odbiorników 230V.
Dzięki komunikacji z BMS, Quattro przeznaczają optymalną moc na ładowanie baterii lub wspomaganie głównego zasilania.
- Zaprojektowana przez nas rozdzielnia typu Custom, została wykonana przez
BLUE SEA, amerykańską firmę specjalizującą się w produkcji komponentów przeznaczonych do pracy w środowisku oceanicznym.
Wskaźniki na rozdzielni informują załogę o stanie akumulatorów, poziomie wody i paliwa, temperaturze w strefach technicznych oraz pracy pomp zęzowych.
Dodatkowo wszystkie parametry instalacji i urządzeń są nieustannie monitorowane przez komputer pokładowy. Wygodną analizę informacji umożliwia ekran dotykowy przy stole nawigacyjnym(z opcją zdalnego nadzoru).
- Głównym źródłem energii elektrycznej na jachcie są: generator
NANNI i 2 równolegle pracujące alternatory 24V
Mastervolt. Możliwość czerpania energii elektrycznej z kilku źródeł zwiększa autonomię jednostki. Silniki i generator mają dedykowane akumulatory startowe
OPTIMA.
- Jacht wyposażono w innowacyjny chowany kil o regulowanym zanurzeniu od 2,5m do nawigowania przy brzegu i wchodzenia do portu;
do 4m podczas żeglugi na otwartych wodach. Takie rozwiązanie wymaga jednak zaawansowanego sterowania za pomocą systemów hydraulicznych, zaprojektowanych i zamontowanych przez
Frigerio Marco. Nasza firma zapewniła optymalne zasilanie systemów hydraulicznych.
- W oparciu o rozwiązania
BCM, wykonaliśmy kompletne oświetlenie ze sterowaniem.
Duża ilość obwodów i punków świetlnych, zapewnia różnorodność i intensywność barwy światła.
- Na pokładzie został zamontowany zintegrowany system nawigacji i łączności
B&G.
Wśród zastosowanych urządzeń, znajdują się między innymi: autopilot, radar, czujniki głębokości/prędkości, sonar, plotery map, instrumenty nawigacyjne, VHF.
- Do odsalania wody zamontowaliśmy energooszczędne, kompaktowe i w pełni zautomatyzowane, urządzenie firmy
Schenker.
Dodatkowo, aby wzbogacić wodę pitną w niezbędne minerały podłączyliśmy specjalny mineralizer.
- W celu zapewnienia komfortu w każdych warunkach pogodowych, zastosowaliśmy klimatyzacje firmy
Webasto, która utrzymuje zadaną temperaturę z podziałem na strefy. Zastosowany kompresor i wymienniki charakteryzują się dużą mocą chłodzenia, kompaktowymi wymiarami oraz niezwykle cichą pracą. Tryb pracy urządzeń, można dostosowywać w zależności od dostępności mocy w danym momencie.
- Pompy zęzowe na MOKA III nadzorują rozbudowane systemy alarmowe, które nie pozwolą aby załoga przeoczyła ich aktywność.
Na jachcie zainstalowaliśmy też specjalną ręcznie sterowaną pompę marki
Gianneschi o bardzo wysokiej wydajności 140 [l/min].
Zakończenie prac na jachcie żaglowym MOMI 80
Jacht
MOMI 80 to szybka i innowacyjna jednostka. Została zbudowana z węglowego laminatu przekładkowego.
Prawdziwe morskie „Ferrari” dedykowane regatom, ale z luksusowym wnętrzem.
Dzięki międzynarodowej współpracy z
Vismara Marine Concepts i
Rega Yacht wykonaliśmy kompleksową
instalację wraz z pełną dokumentacją.
Instalacja została zaprojektowana tak, aby sprostać najbardziej wymagającym oceanicznym warunkom. Nasze rozwiązania gwarantują wielopoziomowe zabezpieczenia.
Wprowadziliśmy zdalny system podglądu i programowania. Dzięki niemu zapewniamy wsparcie techniczne w każdym zakątku globu.
Starannie zaadaptowana przestrzeń pod instalacje umożliwia bezpieczny i intuicyjny dostęp serwisowy do każdego urządzenia.
Zainstalowany sprzęt ma możliwość zdalnego nadzoru i aktualizacji oprogramowania.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze systemy na jachcie, są one oparte na urządzeniach od najlepszych światowych liderów rozwiązań technicznych w segmencie marine:- Bank ultranowoczesnych akumulatorów Lithium-Ion LFP MG Energy Systems, skomunikowaliśmy (na bazie interfejsu CAN-Bus) z zaawansowanym układem sterowania i zabezpieczeń BMS - system zarządzania stanem akumulatorów. BMS steruje procesem ładowania i rozładowywania, natychmiastowo reaguje na przekroczenie określonych (krytycznych) wartości, zapewniając optymalną wydajność zasilania. System jest w stanie przewidywać zagrożenia i podejmować działania prewencyjne.
Akumulatory umieściliśmy w specjalnej skrzyni, wyposażonej w czujniki dymu i temperatury, wentylację oraz przeciwpożarowe żaluzje.
- Ładowanie baterii Lithium-Ion LFP oparliśmy na dwóch równolegle połączonych urządzeniach typu Quattro Victron Energy.
Urządzenia odpowiadają również za transfer sieci 230V z brzegu i generatora oraz zapewniają stabilne zasilanie wszystkich odbiorników 230V.
Dzięki komunikacji z BMS, Quattro przeznaczają optymalną moc na ładowanie baterii lub wspomaganie głównego zasilania.
- Zaprojektowana przez nas rozdzielnia typu Custom, została wykonana przez BLUE SEA, amerykańską firmę specjalizującą się w produkcji komponentów przeznaczonych do pracy w środowisku oceanicznym.
Wskaźniki na rozdzielni informują załogę o stanie akumulatorów, poziomie wody i paliwa, temperaturze w strefach technicznych, lodówkach oraz pracy pomp zęzowych.
Dodatkowo wszystkie parametry instalacji i urządzeń są nieustannie monitorowane przez komputer pokładowy. Wygodną analizę informacji umożliwia ekran dotykowy przy stole nawigacyjnym(z opcją zdalnego nadzoru).
- Głównym źródłem energii elektrycznej na jachcie są generator KOHLER i alternator 24V. Podczas równoczesnej pracy silnika i generatora w instalacji dostępna jest moc 28kW. Możliwość czerpania energii elektrycznej z kilku źródeł zwiększa autonomię jednostki. Silnik i generator mają dedykowane akumulatory startowe OPTIMA.
- Wyposażyliśmy jacht w system awaryjnego zasilania, oparty o dodatkowe akumulatory AGM i ładowarkę/inwerter. Zagwarantowaliśmy w ten sposób podwójny poziom bezpieczeństwa: W razie uszkodzenia głównego zasilania, najważniejsze urządzenia niezbędne do kontynuowania żeglugi dalej pracują.
Z dodatkowego inwertera zasilane są awaryjne gniazdka 230VAC. Baterie awaryjne można ładować z alternatora 12V, współpracującego z konwerterem DC-DC (12V-24V) oraz generatora za pośrednictwem ładowarki. Akumulatory awaryjne i ładowarkę/inwerter umieściliśmy w najwyższym dostępnym punkcie, tak aby uniemożliwić ich zalanie.
- Jacht wyposażono w innowacyjny chowany kil o regulowanym zanurzeniu od 2,5m do nawigowania przy brzegu i wchodzenia do portu;
do 4m podczas żeglugi na otwartych wodach. Takie rozwiązanie wymaga jednak zaawansowanego sterowania za pomocą systemów hydraulicznych, zaprojektowanych i zamontowanych przez Frigerio Marco. Nasza firma zapewniła optymalne zasilanie systemów hydraulicznych.
- W oparciu o rozwiązania Quick Marine Lighting, wykonaliśmy kompletne oświetlenie ze sterowaniem.
Duża ilość obwodów i punków świetlnych, zapewnia różnorodność intensywność i barwy światła.
- Na pokładzie został zamontowany zintegrowany system nawigacji i łączności B&G.
Wśród zastosowanych urządzeń, znajdują się między innymi: autopilot, radar, czujniki głębokości/prędkości, sonar, plotery map, instrumenty nawigacyjne, VHF.
- Do odsalania wody zamontowaliśmy energooszczędne, kompaktowe i w pełni zautomatyzowane, urządzenia firmy Schenker.
Dodatkowo, aby wzbogacić wodę pitną w niezbędne minerały podłączyliśmy specjalny mineralizer.
- W celu zapewnienia komfortu w każdych warunkach pogodowych, zastosowaliśmy klimatyzacje firmy Webasto, która utrzymuje zadaną temperaturę z podziałem na strefy. Zastosowany kompresor i wymienniki charakteryzują się dużą mocą chłodzenia, kompaktowymi wymiarami oraz niezwykle cichą pracą. Tryb pracy urządzeń, można dostosowywać w zależności od dostępności mocy w danym momencie.
- Pompy zęzowe na MOMI 80 nadzorują rozbudowane systemy alarmowe, które nie pozwolą aby załoga przeoczyła ich aktywność.
Na jachcie zainstalowaliśmy też specjalną ręcznie sterowaną pompę marki Gianneschi o bardzo wysokiej wydajności 140 [l/min].
Zakończenie prac na jachcie żaglowym Ocean Maxy 70
W jachcie Ocean Maxy 70 zbudowanym przez Rega Yacht, zaprojektowanym przez Vismara Marine, odpowiadaliśmy za całość elektryki, tj.:- przygotowanie kompleksowego projektu oraz wykonanie całej instalacji elektrycznej zgodnie z projektem.Ze uwagi na mnogość i złożoność systemów zainstalowanych przez nas na jachcie, poniżej znajduje się lista tylko tych najważniejszych:- ultranowoczesne akumulatory Lithium-Ion HE MG Energy Systems z zawansowanym układem sterowania i zabezpieczeń, tzw. system zarządzania stanem akumulatorów (BMS). BMS steruje procesem ładowania i rozładowywania, natychmiastowo reaguje na przekroczenie określonych (krytycznych) wartości, zapewnia optymalną wydajność zasilania;- system ładowania baterii Lithium-Ion HE oparty na dwóch równolegle połączonych urządzeniach typu Quatro Victron Energy , skonfigurowanych na potrzeby w/w baterii. Urządzenia odpowiadają również za transfer sieci 230V z brzegu oraz zasilanie wszystkich odbiorników 230V;- Indywidualnie zaprojektowana przez nas rozdzielnica typu Custom 360 Panel , która została w całości wykonana przez amerykańską firmę Blue Sea.- Alternatywnym źródłem zasilania 230V na pokładzie jest agregat prądotwórczy 8kW Fisher Panda- Zamontowany silnik Yanmar został wyposażony w opcjonalny alternator 24V. Dodatkowo wykorzystano standardowy alternator 12V, który jest również odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów za pośrednictwem specjalistycznego konwertera DC-DC (12V-24V). Tym samym uzyskaliśmy ładowanie z dwóch alternatorów.- Zapewniliśmy optymalne zasilanie i sterowanie dla:Kabestanów i rolerów służących do refowania i rolowania żagli, windy kotwicznej, kabestanów cumowniczych, sterów strumieniowych,układów hydraulicznych na które składa się m.in. napinacz bomu/want/achtersztagu, klapa garażu centralnego oraz kil teleskopowy o zanurzeniu od 2,6 do 3,8 m zapewniający stabilność łodzi i zmniejszenie oporów tym samym żeglowania po wodach o niewielkim zanurzeniu - w oparciu o rozwiązania Quick Marine Lighting jak również biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby załogi wykonaliśmy kompletne oświetlenie dostosowując liczbę punków oświetleniowych, obwodów i intensywność barwy światła.- Na pokładzie jachtu zagwarantowaliśmy pełną kontrolę nawigacyjną poprzez wykonanie zintegrowanego systemu nawigacyjnego Garmin. Wśród zastosowanych urządzeń znajdują się między innymi: autopilot, radar, czujniki głębokości/prędkości, sonar, plotery map, instrumenty nawigacyjne , etc.- w zakresie odsalania wody na jednostce zamontowaliśmy i podłączyliśmy energooszczędne, zautomatyzowane, ciche i łatwe w użyciu urządzenie firmy Shenker.- w celu zapewnienia równomiernej dystrybucji klimatyzacji na jachcie zastosowaliśmy kompleksowe rozwiązanie firmy Webasto, które tworzy zamknięty obwód oparty na glikolu. Zastosowany kompresor chłodzący i agregat ogrzewania współpracujący z wymiennikami charakteryzują się dużą mocą, kompaktowymi wymiarami i niezwykle cichą pracą.
Zakończenie prac na jachcie żaglowym Mylius 60 Jecalu
W jednostce MYLIUS 60 Jecalu, wybudowanej przez stocznie Mylius i RegaYacht, odpowiedzialni byliśmy za wykonanie instalacji elektrycznej i elektronicznej.Jacht został wyposażony przez nas m.in. w:- Główne zasilanie Mastervolt na które składa się:• Akumulator AGM 12/270 x4• Inwerter/Ładowarka Mass Combi Ultra 24/3500-100• Transformator izolacyjny Mass GI 7• Monitor baterii MasterShunt 500 x2• DC Distribution 500 x6- System przełączania cyfrowego, monitoringu i kontroli CZone;- Elektronikę nawigacyjną Raymarine (Autopilot, Radar, Compass, Radio VHF, Plotery, GPS);- Agregat prądotwórczy Fischer Panda 4 kW;- Kabestany elektryczne, windę kotwiczną, kabestan dokowania, ster strumieniowy (chowany);- Klimatyzację zamkniętą z centralnym kompresorem i wymiennikami w poszczególnych kabinach;- Innowacyjną Odsalarkę Schenkera 60 litrów/h;- System sterowania hydrauliką siłową służącą do trymowania żagli;- System audio Rockford Fosgate.
Zakończenie prac na jachcie żaglowym Nacira V69
W jachcie Nacira V69 zbudowanym przez międzynarodowy zespół Vismara
Marine i Rega Yacht, zaprojektowanym przez Guillaume Verdiera przy stylizacji i
koncepcji Alexa De Beauforta, odpowiadaliśmy za przygotowanie kompleksowego
projektu oraz wykonanie całej instalacji elektrycznej zgodnie z projektem.
Z uwagi na mnogość i złożoność systemów zainstalowanych
przez nas na jachcie, poniżej znajduje się lista tylko tych najważniejszych:
- ultranowoczesne akumulatory Lithium-Ion HE MG Energy
Systems z zaawansowanym układem sterowania i zabezpieczeń, tzw. system zarządzania
stanem akumulatorów (BMS). BMS steruje procesem ładowania i rozładowywania,
natychmiastowo reaguje na przekroczenie określonych (krytycznych) wartości, zapewnia
optymalną wydajność zasilania;
- system ładowania baterii Lithium-Ion HE oparty na dwóch
równolegle połączonych urządzeniach typu Quatro, skonfigurowanych na potrzeby w/w
baterii. Urządzenia odpowiadają również za transfer sieci 230V z
brzegu oraz zasilanie wszystkich odbiorników 230V;
- Indywidualnie zaprojektowana przez nas rozdzielnica typu
Custom, która została w całości wykonana przez niemiecką firmę Philippi.
Komponenty zastosowane do wykonania rozdzielnicy są najwyższej jakości używane
na co dzień przez wojsko.
- Z uwagi na brak generatora spalinowego które podyktowane
było limitem wagowym w jakim musieliśmy się zmieścić, zastosowaliśmy dwa
dodatkowe hydrogeneratory Watt Sea które odpowiadają za ładowanie w/w
akumulatorów podczas żeglowania.
- Za ładowanie w/w akumulatorów podczas pracy silnika
odpowiada opcjonalny alternator 24V, dodatkowo wspomagany przez standardowy
alternator 12V za pośrednictwem specjalnego konwertera DC-DC (12V-24V).
- jednostka została wyposażona w innowacyjny chowany i wychylny
kil o zanurzeniu od 2,5 do 4,5 m, który zapewnia stabilność łodzi i
zmniejszenie oporów podczas intensywnej żeglugi. Sterowanie kilem możliwe jest
za pomocą systemów hydraulicznych zaprojektowanych i zamontowanych przez CARIBONI
SRL. Nasza firma zapewniła optymalne zasilanie systemów
hydraulicznych, które przewiduje maksymalne obciążenie na poziomie 900A (Max.
peak load) i 500A podczas normalnego użytkowania systemu.
- W oparciu o rozwiązania BCM Lighting, jak również biorąc
pod uwagę indywidualne potrzeby załogi, wykonaliśmy kompletne oświetlenie plus
sterowanie dostosowując liczbę punków oświetleniowych, obwodów i intensywność barwy
światła.
- Na pokładzie jachtu zagwarantowaliśmy pełną kontrolę
nawigacyjną poprzez wykonanie zintegrowanego systemu nawigacyjnego B&G.
Wśród zastosowanych urządzeń znajdują się między innymi: autopilot, radar,
czujniki głębokości/prędkości, sonar, plotery map, instrumenty nawigacyjne ,
etc.
- w zakresie odsalania wody na jednostce zamontowaliśmy i
podłączyliśmy energooszczędne, zautomatyzowane, ciche i łatwe w użyciu
urządzenie firmy Spectra Watermakers.
- w celu
zapewnienia równomiernej dystrybucji ciepła na jachcie zastosowaliśmy
kompleksowe rozwiązanie firmy Webasto, które tworzy zamknięty obwód oparty na
glikolu. Zastosowany agregat i wymienniki charakteryzują się dużą mocą cieplną,
kompaktowymi wymiarami, niezwykle cichą pracą.
Zakończenie prac na jachcie żaglowym MYLIUS 65 FD.03
W jednostce MYLIUS 65 FD.03, wybudowanej przez naszego partnera – RegaYacht, odpowiedzialni byliśmy za wykonanie instalacji elektrycznej i elektronicznej.Jacht został wyposażona przez nas m.in. w:- Główne zasilanie Mastervolt (2 Mass Combi ULTRA 3,5 kW - połączenie równoległe, 3 transformatory 3,5 kW - połączenie równoległe);- Elektronikę B&G (Autopilot, Radar, Compass, Radio VHF, Ploter, GPS);- System przełączania cyfrowego, monitoringu i kontroli CZone;- Agregat prądotwórczy Fischer Panda 12 kW;- Kabestany elektryczne, windę kotwiczną, kabestan dokowania, ster strumieniowy (chowany);- Klimatyzację zamkniętą z centralnym kompresorem i wymiennikami w poszczególnych kabinach;- Odsalarkę Schenker 60 litrów/h;- System sterowania hydrauliką siłową służącą do trymowania żagli;- Audio Fusion.